دانلود مقاله AgentدرOriented Information System با word

پنجشنبه 1 مهر 1395
23:37
علی


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله AgentدرOriented Information System با word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله AgentدرOriented Information System با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله AgentدرOriented Information System با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله AgentدرOriented Information System با word :

چكیده
سیستمهای اطلاعاتی عمدتاً از یك تناقض رنج می‎برند. محیطهای عملیاتی آنها با اصطلاحاتی مثل عامل،‌ مسئولیت، اهداف و كار و منابع درك می‎شود حال آنكه سیستمهای اطلاعاتی خودش از یك سری ماژولهای نرم‎افزاری،‌ ساختارهای داده و رابطها تشكیل شده است. این مقاله یك روش ایجاد نرم‎افزار را بیان می‎كند. كه این ناهمگونی را با دخالت مفاهیمی مثل عامل و هدف به عنوان اصول پایه در مراحل طراحی و تحلیل، از بین می‎‏برد. عملاً این روش با Frameworkی بنام I*، یك Framework مدل كردن برای احتیاجات اولیه،همراه است و نه تنها در تحلیل اولیه بلكه در تمام مراحل تولید نرم‎افزار از آن بهره می‎گیرد.

1-معرفی:
معمولاً محیطهای عملیاتی با اصطلاحاتی مثل عامل، مسئولیت، اهداف و كار و منابع درك می‎‏شود در حالیكه سیستمهای اطلاعاتی اجتماعی از ماژولهای نرم‎افزاری، ساختارهای داده و رابطها می‎باشند. این تناقض عاملی در جهت فقر كیفیت سیستمهای اطلاعاتی است. همچنین موجب شكستهایی در سیستمهای اطلاعاتی تجاری می‎شود.

هدف این مقاله بیان یك متد تولید نرم‎افزار است كه روی مفاهیم Agent (عامل) و Goal (هدف) درك می‎شود. این قید این امكان را فراهم می‎آورد كه این مفاهیم را برای توضیح محیطهای سازمانی بكار ببریم.
Framework تولید نرم‎ازار كه*(i)Tropos نام دارد و از دو واژه
Easily Changeable و Easily Adaptable می‎آید در مرحله تحلیل احتیاجات اولیه بكار می‎رود.

روش ارائه شده از چهار قسمت برای تولید نرم‎افزار استفاده می‎كند:
1-احتیاجات اولیه : در ارتباط با درك مشكلات و احتیاجات یك جایگاه سازمانی می‎باشد. خروجیهای این مرحله یك مدل سازمان یافته است كه شامل عاملهای (Actor) مناسب و اهداف بین آنهاست.

2-احتیاجات ثانویه : در این مرحله سیستم در محیط عملیاتیش، مورد تفسیر قرار می‎گیرد و همه احتیاجات عملیاتی و غیر عملیاتی سیستم در این مرحله شناخته می‎شود. (توابع مناسب + كیفیتهای مناسب)
3-طراحی معماری : معماری سیستم در اصطلاح زیر سیستمهایی كه با جریان داده و كنترل به هم ارتباط دارند، تعریف می‎شود.

4-طراحی جزئی : یك اجزاء موجود در بخش معماری با جزئیات بیشتری تعریف می‎شود (ورودی‎اش، خروجی‎اش، كنترلها و اطلاعات مناسب دیگر برای هر جزء)
2- مثال :
فروشگاه گل یك مغازه است كه انواع گلها را می‎فروشد و انتقال می‎دهد. مشتریهای گل فروشی می‎توانند كاتالوگی كه محصولات موجود را نمایش می‎دهد، برای سفارش دادن (از راه دور یا On-Site) بكار ببرند. كه این كاتالوگ بطور منظم بروز می‎شود. برای افزایش بازار جهانی فروشگاه گل تصمیم به خرده‎فروشی از طریق اینترنت می‎كند. با نصب چنین سیستمی، مشتری می‎تواند محصولات مغازه را سفارش دهد (یا از طریق تلفن، یا از طریق اینترنت یا شخصاً).
نام سیستم اینترنتی Flower Alive است.

1-2: اهداف پروژه :
هدف اصلی سیستم جدید فراهم كردن این امكان برای مشتری كه بتواند انواع مختلف گلها را ببیند و گلهای مورد علاقه خود را بتواند سفارش دهد.

2-2: توضیحات :
این سیستم طراحی می‎شود تا هر مشتری بتواند بطور بالقوه از طریق دسترسی به اینترنت و یك Web Browser، به سیستم دسترسی داشته باشد. همچنین نیازی به ثبت نام و مراحل شناسایی، برای مشاهده كاتالوگ نیست. (استفاده رایگان) حتی اگر مشتری چیزی نخرد هم سیستم او را به عنوان مشتری در نظر می‎گیرد. مشتریان می‎توانند هم كاتالوگ را ببینند و هم می‎توانند یك گل خاصی را در پایگاه داده جستجو كنند. همچنین كاتالوگ گلها را به سه گروه تقسیم كرده تا مشتریان بتوانند انواع گلها را ببینند و با هم مقایسه كنند.

جزئیات هر گل شامل – نام، توضیح كوتاه، نام تجاری، سال معرفی گل، هزینه می‎باشد كه توسط سیستم ارائه می‎گردد (برای هر گل)، هنگامی كه یك مشتری تصمیم می‎گیرد یك گل را بخرد آن گل را به كارت خرید خود اضافه می‎كند.
سیستم نیز بعد از چك كردن گلهای خریده شده، این امكان را برای مشتری فراهم می‎آورد كه اطلاعاتش مثل نام و آدرس و كارت اعتباری و.. را از طریق تلفن یا اینترنت (توسط فرمهای استاندارد) در اختیار فروشگاه( سیستم) قرار دهد.

3-احتیاجات اولیه:
در طول تحلیل احتیاجات، مهندس احتیاجات به تحلیل و تسخیر مقاصد و اهداف سرمایه‎گذاران (متقاضیان سیستم) می‎پردازند. این مقاصد، به عنوان اهدافی كه عاقبت به نیازهای عملیاتی و غیر عملیاتی منجر می‎شود، توسط برخی اشكال تحلیل Agent Oriented مدل می‎شوند. در I*، احتیاجات اولیه شامل Actorهای اجتماعی است كه برای 1-دستیابی به اهدافشان (Goal) یا 2- كارهایی كه باید انجام دهند (Task) یا 3-منابعی كه باید بدست آورند (Resource) به هم متصلند.

در I*، دو مدل داریم:
1-مدل وابستگی استراتژیك : برای توضیح شبكه از ارتباطات بین Actorها.
2-مدل منطقی استراتژیك : برای توصیف و حمایت استدلالهایی كه در مورد ارتباطات هر Actor با دیگر Actorها بحث می‎كند، بكار می‎رود.
مدل وابستگی استراتژیك : یك گراف كه هر نودش یك Actor با نمایش می دهد و لینگ بین دو Actor نشان میدهد كه یك Actor برای ارضاء نیازهایش (اهدافش) به دیگری وابسته است. Actorی كه به دیگری وابسته است را Depender و دیگری را Dependee می‎نامند.

ناحیه اطراف مركز وابستگی را Dependum می‎نامند. با وابستگی روی Actor ها، یك Actor می‎تواند اهدافش را بدست آورد كه در غیر اینصورت (عدم وابستگی) نمی‎‏توانست به تنهایی آنها را بدست آورد یا حداقل به راحتی قادر به كسب این اهداف نبود و كیفیت نیز تحت تاثیر قرار می‎گرفت (بدتر می‎شد) نكته شایان ذكر اینست كه یك Depender به علت وابسته بودن به Dependee آسیب پذیر است. یعنی اگر Dependee با شكست مواجه شود ، Depender نیز در رسیدن به اهدافش با مشكل روبرو می‎‏شود.

شكل 1، آغاز تحلیل احتیاجات اولیه را نشان می‎دهد. كه از دو Actor مناسب در فروشگاه گل تشكیل شده است.

 

دو Actor بنامهای مشتری (Customer) و فروشگاه گل (Flower Shop) كه اهداف فروشگاه گل عبارتند از :
1-پردازش سفارشات مشتری
2-رضایت مشتری
3-افزایش بازار جهانی

چون 2 و 3 براحتی قابل تعریف نیستند آنها را در اصطلاح اهداف نرم می‎نامیم و در اشكال ابرقرار دارند.
بعد از اینكه سرمایه‎گذاران و اهداف آنها مشخص شدند یك تحلیل Mean-End مشخص می‎كند كه چگونه این اهداف میتوانند عملاً، از طریق شركت Actorی دیگری (كه هنوز ممكن است شناسایی نشده باشد)، بدست آید.
تحلیل Mean-End را برای هدف نرم افزاریش بازارجهانی، بكار می‎بریم. (شكل 2) عمل محوری برای ارضاء این هدف نرم، Run Shop است.

در اینجا Run Shop یك Task است. (داخل،6 ضلعی)
Task بعنوان یكی توالی از مراحل كه متمایل به انجام بعضی اهداف نرم هستند تعریف می‎شوند.
همانطور كه در شكل 2 می‎بینیم Task، Run Shop به سه هدف شكسته شده كه انجام شدن این اهداف منجر به اجرای Run Shop می‎شود.
همانطور كه می‎بنیم هدف پردازش سفارش مشتریان نیز به سه Task شكسته می‎شود.

و عمل شكستن آنقدر ادامه می‎یابد تا تحلیل Mean-End بتواند یك Actor را شناسایی كند كه یا – یك هدف را انجام دهد یا بتواند منابعی را ارائه كند.
وابستگی به منابع روی Actor فروشگاه گل مثالی از این مورد است.

تحلیل احتیاجات ثانویه :
-تحلیل احتیاجات ثانویه یك سند بیان كننده احتیاجات است كه همه احتیاجات عملیاتی و غیر عملیاتی سیستم در آن مشخص می‎شود.
-در اینجا (در I*) سیستم نرم افزار بعنوان یك یا چند Actor، با چندین Actor دیگر از محیط عملیاتی (در مدل استراتژیك) شركت می‎كند.
به عبارت دیگر سیستم بعنوان یك یا چند Actor كه برای ارضاء هدف سرمایه‎گذاران، در مدل شركت دارند به تصویر كشیده می‎شود. برای مثال سیستم Flower Alive به عنوان یك Actor در مدل وابستگی استراتژیك آمده است.

مطابق مدل Customer به Flower Shop برای خریدن گل وابسته است. مغازه گل فروشی (Flower Shop) برای تهیه گلهای با كیفیت به تهیه كننده گل (Supplier) وابسته است.

و به همین ترتیب ارتباطات زیر بین Actorها وجود دارد:
: Customer سفارش گل از طریق اینترنت Flower Alive
اگر چه مدل وابستگی استراتژیك هشدارهایی در باره اینكه چرا پردازشها در یك راه خاص ایجاد می‎شوند تهیه می‎كند اما آن امكان پیشنهاد دادن و بیان و ارزیابی پیشنهادها را ندارد. و این وظیفه مدل منطقی استراتژیك است.

یك مدل منطقی استراتژیك یك گراف است با 4 نوع از نودها:
1-نودهای هدف (Goal) 2-نودهای كار(Task) 3-نودهای هدف نرم (Soft Goal) 4-نودهای منبع (Resource) و2 نوعLink دارد : لینك های Mean-End و Decomposition . یك گراف منطقی استراتژیك میتواند موقعیتهایی كه هر Actor میتواند، از بین چندین پیكربندی وابستگی انتخاب كند را بیان كند.

-در شكل 4، تحلیل، یك Task ریشه Internet Shop Manager را اصل قرارداده كه بطور مثبت برای هدف نرم Increase Market Share ظاهر می‎شود.
واضح است كه هرچه تحلیل ثانویه پیش می‎رود مسئولیتهای بیشتری كشف می‎شود (برای سیستم Flower Alive) و وابستگیهای دیگری برای سیستم ایجاد می‎شود. به علاوه سیستم به چندین Sub-Actor تقسیم می‎شود كه این مسئولیتها را به عهده می‎گیرند كه این كار ]پیدا كردن وظایف دیگر[ از طریق تحلیل Mean-End در طول تحلیل استراتژیك منطقی انجام می‎شود. همانطور كه در شكل می‎بنیم Internet Shop Manager به چندین هدف تقسیم می‎شود.

و همچنین شناساندن مشتری به سیستم ازطریق فرمهای Secure تاثیری مثبت در هدف نرم Security (امنیت) دارد، در حالیكه انجام این كار از طریق فرمهای استاندارد تأثیر منفی روی هدف نرم امنیت دارد.
وابستگیهای Keyword Search و Place Order مطابق شكل 4 تاثیر منفی در هدف نرم امنیت دارند.
همچنین هدف نرم Secure (امنیت) تاثیر منفی در هدف نرم Usable (كارا) دارد. – به همین ترتیب On-Line Catalog بطور مثبت برای هدف نرم Get Internet Customer شركت می‎كند.
نتایج این تحلیل یك مجموعه از Actorهاست كه به هم وابسته‎اند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 876 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پروژه های ایران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]